вторник, 29 април 2014 г.

Уморен съм! - Хектор Банегас

                                  Уморен съм! - Хектор Банегас

 

Уморен съм! Знам, че евангелската общност не приема някой пастир да признава умората си - много пасажи от Библията носят обещание за възстановяване на уморените: пророк Исая учи, че Бог възстановява силите на онзи, който е загубил сила. Също така, сам Исус дава облекчение на уморения, отрудения, обременения. Така че аз съм подготвен за цензурата от страна на онези, които ще бъдат шокирани от моята проповед. Това се случва не за пръв път. Мнозина са онези, които смятат, че аз съм пораженец или ме критикуват по един завистлив начин.

Нееднократно съм получавал по пощата обиди, заплахи и проклятия от различни религиозни деноминации, защото истината боли така както ги болеше фарисеите и садукеите, когато Исус им се противопостави с действия и Слово.

Останалите приемат това, което е добро и полезно за тяхното поправление и наставление. Аз обаче няма да крия: Аз съм изчерпан ! Аз съм уморен ! Но не съм уморен от Бога, нито от моето призвание ! Продължавам развълнуван и много щастлив от това, което правя: обичам Бог и Словото Му, а също така обичам моето семейство, моите ученици и приятели; аз съм твърд във вярата и надеждата си в Исус ! Но това е само лирическо отклонение… Изтощението ми е със съвсем друг произход.

Уморен съм от повтарящите се проповеди, проповеди крайно неприемливи, проповедите на тези, които търгуват с Божието слово, които продават Божието слово ! И не мога да понасям цитирането на стихове, тенденциозно извадени от закона Божий, израилев, от завета, така подредени, като нагласена по човешки мозайка !

Не мога да понасям цитати, които са подбрани с единствената цел – да продават илюзии (т.е. заблуди), на онези вярващи, които пълнят църквите, отишли там в искреното си търсене на утеха и надежда за вечен живот. Тази така наречена магическа възможност за промяна на жестоката действителност в житейски просперитет ме съсипва, защото знам, че е чиста прозелитска пропаганда ! Матей 23:15: „Горко вам, книжници и фарисеи, лицемери! защото море и суша обикаляте за да направите един прозелит; и когато стане такъв, правите го рожба на пъкъла два пъти повече от вас.“

Уморен съм от шоу-програми, където пасторите не проповядват живото Евангелие ! Още по-малко учат за тесния път към Божието Царство ! Това, което правят, е да показват шоу-та на живо, заснемани или монтирани с помощта на даренията, които са получили ! И всичко е с цел да измъкнат повече пари от църквата, завличайки я по грешния широк път. „Влезте през тясната порта, защото широка е портата и пространен е пътят, който води в погибел, и мнозина са ония, които минават през тях. Понеже тясна е портата и стеснен е пътят, който води в живот, и малцина са ония, които ги намират.” (Матей 7:13-14).

Уморен съм от проповеди, в които се смесват хуманистични идеи и термини с безкрайни предполагаеми нужди на различните църковни служения, чиято цел в крайна сметка е само да скрият амбициозното си желание да притежават повече и повече финанси, което желание никога не може да бъде утолено.

Уморен съм от очевадното тщеславие и суета, от надпреварата за религиозни отличия и хуманистични награди и почести вътре в църквата Христова. Катастрофално е ежедневно да виждаме „християнски” лидери, как се покланят и благоговеят пред титли, постове, позиции и офиси !

Уморен съм от „християнски” академични суети за магистърски и докторски степени, които само пълнят автобиографията на някого и генерират надути пуяци – много мъдри по тяхното собствено мнение ! Но в действителност пълни с безумие, гордост и арогантност, подхранвани от подлизурството на техните последователи… Всичко това е форма на идолопоклонство ! „Не си прави кумир, или какво да било подобие на нещо, което е на небето горе, или което е на земята долу, или което е във водата под земята; да не им се кланяш нито да им служиш, защото Аз Господ, твоят Бог, съм Бог ревнив !” (Изход 20:4-5).

Уморих се и не мога да понасям да слушам за още някой самопровъзгласил се "апостол", който никога през живота си не е извършил и най-малката апостолска работа! Който вместо да действа като слуга-проповедник се обявява за патриарх, лидер, или глава на църквата ! Това отстои толкова далеч от библейския принцип, установен от нашия Господ: „и който иска да бъде пръв между вас, ще бъде слуга на всичките.” (Марк 10:44)

Уморен съм от църковно-служители, от участници в църковни служения, които лицемерно и суетно имитират смирение… От такива, които не прекарват времето си изкупвайки благовремието, изграждайки у себе си християнските добродетели, а винаги проповядват за собствените си постижения и придобивки, фанатизирайки по този начин братята християни членове на техните църкви ! Превръщайки ги в свои последователи, а не последователи на Главата Христос ! По този начин под маската на християнската братска любов се заселва идолопоклонството.

Уморен съм да гледам реалността на църковния живот в нашата страна ! Хиляди стереотипни църковни членове с етикета „лидери”, потънали в невежество и изоставили паството си, задоволили се с измамата и суеверните учения на някой техен предшественик – лидер. Които гледат на овцете само като на хора, които могат да бъдат използвани за попълване на техните църковни събрания. На които им продават идеята, че трябва да служат на Бога за спасението си, но всъщност проповядващите не ги е грижа за живота нито за бъдещето, което очаква това стадо...

Уморен съм от хора, които се нуждаят от намордници, защото не могат да живеят свободни, спазвайки сами, от сърце принципите на завета. Уморих се от хора, които живеят живота на пастирите и дяконите си, а не своя собствен живот. Не можем повече да толерираме: да живеем и общуваме с тези, които искат да останат под властта и закона на човека ! И не копнеят за закона и за голямата любов на Бога, нито за Неговата голяма цел, а именно - да ни въведе във Вечното си царство !

Омръзна ми от идолопоклонници, хора фанатично предубедени в собствените си самозаблуди! Такива, които твърдят, че определен човек им е пастор, когато той нито ги знае, нито ги познава, никога не им се е обаждал, нито някога ги е посещавал…

Никога не е споделял трапезата си с тях, защото е премного "зает", когато реално един овчар трябва да е
зает само с това: да дава живота си за овцете си, като се грижи за тях и им помага. „Аз съм добрият пастир; добрият пастир живота си дава за овцете.“ (Йоан 10:11).

Аз се уморих от периодичните взривоподобни семинари за църковен растеж и съживление, когато така наречените лидери учат учениците си, че начинът, който е ползотворен за спасението им, е да водят нови хора в църквата /наричайки това „печелене на души за Царството“/, докато всъщност истинското им желание е да използват присъстващите като инструменти за попълването на техните църкви с още нови членове ! Това е много различно от онова, което Божието слово ни учи относно какъв трябва да бъде един истински Христов последовател и пратеник на Божията блага вест за помирение.

Аз се уморих от преподаването и проповядването на съвременни земни, плътски пастори, които учат вярващите само да тичат след онова, което нашият Спасител изрично каза, че ще ни се прибави ! Плътските пастори учат вярващите само да тичат след тези допълнения и да искат, и да желаят все повече и повече, и повече от онова, което предлага този свят ... Паството ги следва като овце към кланицата и не знаят, че краят на този път е Смърт, а не наследство в царството на Бога ! / Яков 4:4: „Прелюбодейци! не знаете ли, че приятелството със света е вражда против Бога? И тъй, който иска да бъде приятел на света, става враг на Бога.“ /

Уморен съм да се сблъсквам със суеверни вярвания, базирани на основата на един тюрлюгювеч /миш-маш/ от библейски стихове, които са извадени от контекста на Божието Слово и са стимулирани и стимулират желанието да се разреши материалната ситуация.

Аз съм уморен до болка непрекъснато да слушам: за безконечни църковни кампании, на които стават чудеса; за молитви специално за чудото на изцелението, организирани от безсрамни крадци и узурпатори на Божията слава ! Тези събирачи на души правят грандиозно шоу, разпенващо тълпите, като предизвикват, възбуждат и въздействат на хората в залите да се оставят фанатично "да попадат под властта на Бога", като се подадат на анти-библейски действия ! И което е най-лошото и най-опустошителното от всичко: участниците идват с намерение да видят и да изслушват определен проповедник на такива сбирки ! Не идват да търсят и слушат нашия Господ и Спасител Исус Христос…

Аз се уморих и повече не мога да търпя да слушам как някой връзва демони, как запрещава полети на самолети, как помазват превозни средства против това да се разбият или катастрофират.

Уморен съм и повече не мога да търпя да слушам как някой разчупва проклятието над моята страна и над целия свят, и до ден днешен без осезаем резултат от това разчупване ! Напротив: бедност, корупция, дегенерация, насилие, сатанински ереси нарастват в цялото ни общество и като частност в цялата ни страна, по причина на нечестивия живот на църквата и нейните лидери.

Уморен съм от скучното повторение на суха теологията, без креативност, без поетично богатство, защото е лишена от присъствието на Святия Дух ! Жал ми е за тези теолози, които се задоволяват само да повтарят това, което други преди тях са писали в продължение на векове, но онези са били движени от Духа Божий.

Модерните проповеници са затворници на формите и методите на своите богословски училища, в които са учили. Те не могат да предадат на слушателите си Божието мнение, защото те самите не познават живия Бог лично, а само са чели буквата на Писанията. Живеят с готови теологии. Те не успяват да видят своята духовна бедност и нищета, защото вярват, че е достатъчно по научному и дълбоко да познаваш текстовете на Библията, и „и ще им се открият Божиите откровения” /но те само в кавички им се откриват …/

Аз съм уморен от петдесятни стереотипи. Толкова е болезнено да виждаш как без ново посещение от Светия Дух, без помазанието Му, братята ми се стремят да създадат „духовна среда” с крясъци, плач, и силни емоционални изблици, но без любовта към Словото Божие, /което е Христос/ и без любовта към ближния... Няма нищо по-депресиращо от Петдесятната техническа хореография, внимателно подбрана и украсена, но без духовна жизненост.

Аз се уморих от въпросите, които ми задават относно християнското поведение и християнския легализъм. Уморен съм от това безмозъчно поведение на хора, които не желаят да излязат извън рамките на незначителното си материално живуркане и упражняване на религия, без да копнеят за Спасителя и за идването на Царството Му.

Аз съм много уморен от тази административна несправедливост, която е в сила в рамките на много църкви, където хиляди и милиони се харчат за църковни сгради, християнски радиостанции и дори телевизионни канали, и то с парите на същата тази църква, тоест за сметка на бедните, сираците и вдовиците, на които са длъжни да помагат ! А не да прахосват ресурси в строенето на сгради, които ще останат като архитектурно-историческо наследство. Каква огромна разлика с библейските примери за справедливост и любов към ближния, показани и практикувани от истинските апостоли, чиито стремеж бе всички вярващи да са със задоволени жизнени нужди. /Деяния 2:45: „и продаваха стоката и имота си, и разпределяха парите на всички, според нуждата на всекиго…“/

Днес избягват отговорността си да се грижат за ближния като просто се молят за него и го учат да дава десятъци и дарения като механизъм, чрез който да задейства Бог за да получи от НЕГО, вместо те да дадат на нуждаещите се това, от което се нуждаят! /1 Йоаново 3:17: „Но ако някой, който има световните блага, вижда брата си в нужда, а заключи сърцето си от него, как ще пребъдва в него любов към Бога?“/

Уморен съм от опростенческата гледна точка, която някои евангелски течения имат спрямо реалността. Аз се чувствам тъжен, когато виждам, че социалната несправедливост е представена като мистичен сатанински заговор, а не като плод и резултат от извратеното конструиране на самото ни човешкото общество. Не се вземат под внимание предходните векове и предпоставките, които те са създали нито извратената икономика, която работи фаворизирайки и несправедливо благоприятствайки един малоброен елит в продължение на векове, като това се повтаря дори в рамките на самата църква.

Аз съм уморен от евангелските книги, преведени на езика ни. Уморен съм не толкова поради лошите преводи, колкото поради това, че те нямат нищо общо с нашата действителност ! Не мога да търпя повече книги с десет закона или двадесет стъпки, които са като панацея за решаването на всяка житейска ситуация. Не мога да разбера защо една жива църквата трябва да копира примера на църкви от САЩ, където изобилието от незнание е толкова голямо, че самите пророци на техните църкви обявиха на всеослушание, че е грях ширещата се удовлетвореност /самодоволство/ сред вярващите.

Уморих се да виждам и слушам лидери, които учат хората да подценяват съвършения и вечен завет в кръвта на Исус казвайки им: „Донесете пари в знак на завета ви с Бога и ще получите всичко онова, за което винаги сте мечтали, сте искали и сте очаквали, защото Бог казва така!! Това е огромна анти-християнска ерес !!! Заветът на кръвта Христова е достатъчен и той не може да се купува с пари !!! Ние не можем и не трябва да се съгласим с тази корупция ! Като че ли на завета в кръвта МУ не е достатъчна, като че ли Библията не казва, че всички обещания в Христа са ДА ! и Амин !

Аз се уморих да се налага да обяснявам, че не всички пастори са амбициозни и че църквите не съществуват за да обогатяват семействата на пасторите ! Омръзна ми да слушам „пастири” да изразят мечтите си за закупуване на земя и сгради съвсем неправилно наричани „храмове” или "църкви" ! За тези дребни души това е целта и мечтата на живота им, което ми показва, че понятието за успех на християнското си служение те са заимствали не от Христос, а от някой едър предприемач ! И абсолютно неправилно наричат реализирането на тези си мечти „християнски успех“ ! Без да погледнат на библейската концепция за изграждането на истинския, живия храм, на истинската живата църква, храм на Бог и тяло на Христос…

Аз съм уморен от изкуството на евангелистите, жалка имитация на светското изкуство… Наскоро гледах едно евангелско музикално шоу, само за да се измъкна оттам духовно и емоционално опустошен. Музиката е същата, но най-лошото, е че след шоуто се чува познатия ни бизнес - финансов интерес: „Внесете парите си, инвестирайте в Божието царство !”

Уморен съм, че всеки път се налага да обяснявам, /когато правя постъпки от името на нашата църквата/ и трябва да доказвам на не-евангелски семейства и светски познати, че този или онзи скандал в църквата с пастор или дякон, който внезапно е станал милионер, не представлява истинския образ на верните христови служители, които живеят в достойнство, страх и трепет пред Бога, освещавайки се.

Знам, че съм уморен. Все пак, няма да позволя тази умора да ме превърне в циничен или огорчен човек. Реших да се боря, за да не се извърти, зарази, нито съкруши сърцето ми. Така че аз избирам да не участвам в тази машина, която прави от пасторите, от проповедниците и от евангелизаторите религиозни икони.
• Аз няма да се боря за челните места по празниците, спонсорирани и организирани за „важни личности’.

• Никога няма да приема името ми да състави част от списъка на известните говорители на някоя конференция, организирана за да промотира църковния меркантилизъм.
• Отказвам името ми да бъде украсявано с титли от какъвто и да било вид, само онова име, което Бог Отец в Исуса Христса ми е дал: слуга на Христа.
• Не искам да печеля популярност, нито аплодисменти от публика, съставена от ВИП персони ! Няма да казвам на другите това, което те искат да чуят ! Напротив, ще взимам участие само в християнски събрания, принасящи вечна и истинска полза за тялото на Христос и според както Отец го изисква от нас, за да наследим Неговото царство.
• Ще търся малките, но живи групи, където пребъдва Божия дух и там ще продължа да обучавам верните чрез Божието слово и ще простирам моята ръка към нуждаещите се.
• Ще защитавам малките обикновени хора, защото искам да се науча да ценя ежедневните, простите моменти от живота, които сам Исус живееше и поради Неговата жертва и пример можем и ние да ги живеем сега.
• Ще чета повече библейски стихове за да разбирам и познавам по-добре човешката душа, за да продължавам да вярвам, мечтаейки, че един ден ще бъдем редом с така наречените Велики Христови Служители – Библейските патриарси при Неговите нозе !
• Ще размишлявам върху Словото Божие много пъти, преди залез слънце, така че, дори моето мълчание в тишината да бъде израз на благодарност и благоговение към Бог за неговата вярност.
• Всяка сутрин ще се моля в моята стая, където Моят Небесен Баща присъства в тайно, ще поемам с жажда Писанията като писмо от баща ми, изпълнено с любов! Възможно е други да са също така уморени, както съм аз. Ако това е вашият случай, аз ви каня да промените дневния си график. Да прекъснете връзката си с религиозните структури, които абсорбират вашата енергия и живот. Енергия и живот, които са не ваши, а дар от Отца, който Той ни е дал чрез Исуса Христа. Да любите Писанията и да ги изследвате с голям и искрен ентусиазъм, отговорност и всеотдайност ! И отново да съживите и да поддържате огъня в себе си! Приканвам те: - Да започнеш да правиш нещата по нов начин, за да бъдеш един истински последовател на Христос. -Да се умиеш чрез Божието Слово от всички учения, склоняващи те към алчност и комерсиализъм.

- Да даваме живота си за ближните, чрез добри дела и взаимна помощ, като знак на искрената и дълбока любов, която се изля в нашите сърца от Духа.
- Да бъдем жив пример за братята и сестрите, за да може Божият народ да стане истински посланик на помирението с Отца чрез Исуса Христа. - Да изграждаме Църква, достойна за пълнотата на Този, който изпълва всичко във всички.
- Да оправим стъпките си в Пътя, единствения водещ към Царството Божие и вечно наследство.

Исус каза: Няма смисъл да спечелиш целия свят, а да изгубиш душата си ! /Матей 16:26: „Понеже какво ще се ползва човек, ако спечели целия свят, а живота си изгуби? или какво ще даде човек в замяна на живота си?“/ Все още има време да спасим душите си…

EMAIL на християнско служение ANTORCHA DE FUEGO /Огнена факла/:
MINISTERIOANTORCHADEFUEGO@GMAIL.COM , SKYPE: HECTOR.RAMON.BANEGAS gsm: +00504-96436716

Послание на Яков 5:19-20: “Братя мои, ако някой от вас заблуди от истината, и един го обърне, нека знае, че който е обърнал грешния от заблудения му път ще спаси душа от смърт и ще покрие много грехове.”

Par Lora Dobréva / Лора Добрева - Publié dans : A l'église / На църква Ecrire un commentaire - Recommander
 
 
 
 
 
 

1 коментар: